Sunday, May 24, 2009

Start buat EBM

Sebenarnya aku tak take note pun pasal nak bagi BF kat anak aku sebabnya tak tau info kebaikan mengenainya..so aku just tau dari nurse yang setiap kali wat check up mesti bagi informasi pasal BM..banyak lah web2 yang aku layari semata2 untuk mencari info mengenai susu ibu..cara penyimpanan susu,pemanasan, Breast pump yang ok dah banyak lagi… web yang best adalah susuibu.com…banyak info mengenainya aku dapat…Pengembaraan aku mencari ilmu breastfeeding bermula dari situ..so sekarang ni tengah nak cuba bagi elya guna botol takut2 nanti dah dapat kerja hati aku jadi resah bila elya tak nak botol..sekarang aku tengah nak buat EBMlah buat stok awal2…setiap pagi aku akan bagi anak aku minum susu guna botol sekali sehari..then lepas dah berjaya elya hisap guna botol baru bagi 2x sehari then lepas tu 3x sehari tapi malam aku akan bagi DF (direct feed) supaya ikatan kasih sayang umie pada elya sentiasa UTUH …mudah-mudahan usaha aku ini dipermudahkan dan tidak sia2…Ameen

No comments:

Post a Comment

Sunday, May 24, 2009

Start buat EBM

Sebenarnya aku tak take note pun pasal nak bagi BF kat anak aku sebabnya tak tau info kebaikan mengenainya..so aku just tau dari nurse yang setiap kali wat check up mesti bagi informasi pasal BM..banyak lah web2 yang aku layari semata2 untuk mencari info mengenai susu ibu..cara penyimpanan susu,pemanasan, Breast pump yang ok dah banyak lagi… web yang best adalah susuibu.com…banyak info mengenainya aku dapat…Pengembaraan aku mencari ilmu breastfeeding bermula dari situ..so sekarang ni tengah nak cuba bagi elya guna botol takut2 nanti dah dapat kerja hati aku jadi resah bila elya tak nak botol..sekarang aku tengah nak buat EBMlah buat stok awal2…setiap pagi aku akan bagi anak aku minum susu guna botol sekali sehari..then lepas dah berjaya elya hisap guna botol baru bagi 2x sehari then lepas tu 3x sehari tapi malam aku akan bagi DF (direct feed) supaya ikatan kasih sayang umie pada elya sentiasa UTUH …mudah-mudahan usaha aku ini dipermudahkan dan tidak sia2…Ameen

No comments:

Post a Comment

Sunday, May 24, 2009

Start buat EBM

Sebenarnya aku tak take note pun pasal nak bagi BF kat anak aku sebabnya tak tau info kebaikan mengenainya..so aku just tau dari nurse yang setiap kali wat check up mesti bagi informasi pasal BM..banyak lah web2 yang aku layari semata2 untuk mencari info mengenai susu ibu..cara penyimpanan susu,pemanasan, Breast pump yang ok dah banyak lagi… web yang best adalah susuibu.com…banyak info mengenainya aku dapat…Pengembaraan aku mencari ilmu breastfeeding bermula dari situ..so sekarang ni tengah nak cuba bagi elya guna botol takut2 nanti dah dapat kerja hati aku jadi resah bila elya tak nak botol..sekarang aku tengah nak buat EBMlah buat stok awal2…setiap pagi aku akan bagi anak aku minum susu guna botol sekali sehari..then lepas dah berjaya elya hisap guna botol baru bagi 2x sehari then lepas tu 3x sehari tapi malam aku akan bagi DF (direct feed) supaya ikatan kasih sayang umie pada elya sentiasa UTUH …mudah-mudahan usaha aku ini dipermudahkan dan tidak sia2…Ameen

No comments:

Post a Comment