Monday, August 2, 2010

muffin cokelat versi almari resepi




Pagi tadi after subuh saya dah janji dgn suami nak buat muffin hehe..bahan-bahan semalam dah beli dan ada gak yg ada dlm rumah..Mula-mula ingatkan mcm tak jadi sebab sukatan saya guna agak2 ikut cawan..so mulalah memasak pagi tadi.tgk lah gambar nyer beli paper cup versi panjang huhu tu yg nampak mcm kelakar semua org buat guna paper cup bulat saya je kot guna yg panjang hehe..kul 8pg baru habis dpt dlm 6paper cup versi panjang..Bangun jer tidor husband makan dia kata sedap,anak dara saya breakfast mufin cokelat ni suami kata banyak dia makan..Perangai Elya ni tak boleh dijangka sebab bila nampak makanan baru mmg banyaklah dia makan..lepas ni kalo nak buat muffin cari paper cup yg kecik jerk..maasuk dlm bekas kalo nak makan ambil je dlm tu..hehe..antara bahan-bahanyer

muffin cokelat
200g coklat masakan
70g majerin pelangi
2biji telur
50g gula halus
60g tepung gandum
1susu kecil baking powder

cara memasak
cairkan cokelat masakan secara double boiling,setelah cair letakakn mentega,kacau ketepikan,dlm masa yg sama panaskan oven 170'c,dlm mangkuk lain masukan telur dan gula halus pukul sebati takyah kembang sangat then masukan tepung gandum y sudah diayak (saya tak ayak pun kui-kui tak der tempat ayak)dan letakakn baking powder,nak lebih sedap letak kismis ker,cokelat chip ke or kacang badam..saya letak cokelat chip...

No comments:

Post a Comment

Monday, August 2, 2010

muffin cokelat versi almari resepi




Pagi tadi after subuh saya dah janji dgn suami nak buat muffin hehe..bahan-bahan semalam dah beli dan ada gak yg ada dlm rumah..Mula-mula ingatkan mcm tak jadi sebab sukatan saya guna agak2 ikut cawan..so mulalah memasak pagi tadi.tgk lah gambar nyer beli paper cup versi panjang huhu tu yg nampak mcm kelakar semua org buat guna paper cup bulat saya je kot guna yg panjang hehe..kul 8pg baru habis dpt dlm 6paper cup versi panjang..Bangun jer tidor husband makan dia kata sedap,anak dara saya breakfast mufin cokelat ni suami kata banyak dia makan..Perangai Elya ni tak boleh dijangka sebab bila nampak makanan baru mmg banyaklah dia makan..lepas ni kalo nak buat muffin cari paper cup yg kecik jerk..maasuk dlm bekas kalo nak makan ambil je dlm tu..hehe..antara bahan-bahanyer

muffin cokelat
200g coklat masakan
70g majerin pelangi
2biji telur
50g gula halus
60g tepung gandum
1susu kecil baking powder

cara memasak
cairkan cokelat masakan secara double boiling,setelah cair letakakn mentega,kacau ketepikan,dlm masa yg sama panaskan oven 170'c,dlm mangkuk lain masukan telur dan gula halus pukul sebati takyah kembang sangat then masukan tepung gandum y sudah diayak (saya tak ayak pun kui-kui tak der tempat ayak)dan letakakn baking powder,nak lebih sedap letak kismis ker,cokelat chip ke or kacang badam..saya letak cokelat chip...

No comments:

Post a Comment

Monday, August 2, 2010

muffin cokelat versi almari resepi




Pagi tadi after subuh saya dah janji dgn suami nak buat muffin hehe..bahan-bahan semalam dah beli dan ada gak yg ada dlm rumah..Mula-mula ingatkan mcm tak jadi sebab sukatan saya guna agak2 ikut cawan..so mulalah memasak pagi tadi.tgk lah gambar nyer beli paper cup versi panjang huhu tu yg nampak mcm kelakar semua org buat guna paper cup bulat saya je kot guna yg panjang hehe..kul 8pg baru habis dpt dlm 6paper cup versi panjang..Bangun jer tidor husband makan dia kata sedap,anak dara saya breakfast mufin cokelat ni suami kata banyak dia makan..Perangai Elya ni tak boleh dijangka sebab bila nampak makanan baru mmg banyaklah dia makan..lepas ni kalo nak buat muffin cari paper cup yg kecik jerk..maasuk dlm bekas kalo nak makan ambil je dlm tu..hehe..antara bahan-bahanyer

muffin cokelat
200g coklat masakan
70g majerin pelangi
2biji telur
50g gula halus
60g tepung gandum
1susu kecil baking powder

cara memasak
cairkan cokelat masakan secara double boiling,setelah cair letakakn mentega,kacau ketepikan,dlm masa yg sama panaskan oven 170'c,dlm mangkuk lain masukan telur dan gula halus pukul sebati takyah kembang sangat then masukan tepung gandum y sudah diayak (saya tak ayak pun kui-kui tak der tempat ayak)dan letakakn baking powder,nak lebih sedap letak kismis ker,cokelat chip ke or kacang badam..saya letak cokelat chip...

No comments:

Post a Comment